Apa Komen Rakyat Ttg Kemenangan Parti Ph Dlm Pru14

Parti komponen PH mesti bersatu kata Loke. Sep 22 2019 647 AM.


Makin Kencang Bincang Soal Agama Dan Bangsa Di Era Ph

PN dengar cerita dah sumbang 50mil kat seseorang untuk kekal berkuasa palsu apa cerita.

Apa komen rakyat ttg kemenangan parti ph dlm pru14. Pakatan Harapan PH berjaya memecahkan monopoli Barisan Nasional BN selama 60 tahun apabila memenangi 113 daripada 222 kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Umum Ke-14 PRU-14. Naib Presiden MIC tak layak bertanding untuk 5 tahun Suruhanjaya Pilihan Raya SPR mengumumkan Naib Presiden MIC C Sivarraajh hilang kelayakan untuk bertanding dalam pilihan raya dalam tempoh lima tahun bermula 13 Disember 2018. Rakyat luar bandar sebenarnya tidak menyedari bahawa mereka lah yang menentukan.

Sebaik sahaja rejim pakatan memerintah negara puak munafik sekular liberal dan puak kafir harbi sudah mula berani. Dikatakan lebih 70 bahagian parti United Malays National Organisation sedang bergaduh sesama sendiri. PRU14 belum dijalankan kerana wujudnya gaduh dalaman yang maha hebat antara ketua-ketua bahagian.

Keputusan PRU14 telah pun diumumkan dan buat pertama kalinya Malaysia menyaksikan kerajaan baru yang akan memerintah negara untuk 5 tahun akan datang. Akibatnya pakatan berjaya membentuk rejim pakatan untuk memerintah negara dan memungkiru semua janji pakatan dalam PRU14. Komen netizen di portal berita utama secara terang-terang menunjukkan terasingnya rakyat Malaysia sesama sendiri.

Kemenangan PH pada PRU14 Mei tahun lalu dengan bersandarkan fitnah dan pembohongan kini mula menjadi pekung kerana dilanda krisis kuasa. PENGUNDI LUAR BANDAR PENENTU KEMENANGAN PRU14 SUATU PARTI MUNGKIN hanya pemimpin politik menyadari bahawa penentuan kerajaan di negara ini sejak merdeka adalah pengundi luar bandar. Malah sungguhpun Bersatu hanya memperolehi 13 kerusi Dewan Rakyat sebermulanya mereka diberi laluan untuk menguasai portfolio yang penting dalam kabinet di samping.

Contoh terdekat adalah enam daripada 15 kerusi yang dimenangi PH dalam PRU14 lalu yang sebenarnya kalah oleh gabungan undi jika digabungkan undi BN dan PAS mungkin kini PN katanya Walaupun senario politik berubah sejak PRU14 namun strategi kekuatan gabungan dan muafakat adalah perkara tunjang dalam menentukan kemenangan katanya. Kotakan apa yang dijanjikan dalam manifesto PH And Lets make Malaysia Great Again. Pergaduhan dalaman untuk merebut kerusi Why Be.

Bermula dengan kemenangan PRU14 kegenjotan dan huru-hara kerajaan Pakatan Harapan PH terbongkar satu persatul Dipetik daripada Youtube Jika hari ini kita ambil alih kuasa esok harga minyak turun itulah antara janji bohong PH kepada rakyat yang diujarkan sendiri oleh DS Anwar Ibrahim. Kemenangan PH dalam PRU14 lalu kerana-1. Tindakan mofti yang tidak bertanggung-jawab ini boleh mempengaruhi sebilangan umat Islam untuk mengundi pakatan dalam PRU14.

Makna kata mana-mana parti yang disokong pengundi luar bandar akan membentuk kerajaan kecuali di Pulau Pinang. Ia satu langkah kompromi daripada DAP PKR dan Amanah untuk mencukupkan sokongan pengundi Melayu agar PH menawan Putrajaya dalam PRU14. Apa yang disebut ada betulnya tetapi tian chua terlupa apakah itu ada dalam manifesto 100 hari dan adakah itu suara sebenar yang rakyat mahu lihat atau ia merupakan lontaran agenda peribadi tentang jawatan untuk kroni dan perut.

Kemenangan kem Pakatan Harapan PH dalam Pilihan Raya Umum ke-14 PRU14 bukan sekadar kemenangan kepada Parti Keadilan Rakyat PKR malah kemenangan rakyat Malaysia. Sembang apanya PH x tipu rakyat. Tapi ada satu jawapan yang amat-amat meyakinkan.

Tun M buktikan rakyat pilih parti miskin ketika PRU14 ALOR SETAR - Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata kemenangan besar Pakatan Harapan Harapan pada PRU14 membuktikan rakyat mampu menolak sogokan dan rasuah yang ditawarkan kerajaan terdahulu bagi mendapatkan undi. - kawan-kawan Hallo MALAY OF RE NEWS Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Video Naib Presiden MIC tak layak bertanding untuk 5 tahun Jangan jadikan Manifesto PRU14 yg menjadi faktor kemenangan PH. Semua parti komponen PH perlu bersatu dan mengekalkan formula yang digunakan ketika pilihan raya umum.

Pakatan HARAPAN yang terdiri daripada PKR DAP Parti Pribumi Bersatu BERSATU Parti Amanah Negara AMANAH dan Parti WARISAN dijangka. Perpaduan dalam kalangan PH perlu dikekalkan kerana formula itu yang membawa gabungan terbabit berjaya mengatasi BN pada PRU14. Kehadiran Bersatu menjadi janggal dalam PH.

Tun Dr Mahathir Mohamad berkata kemenangan bersejarah Pakatan Harapan PH pada pilihan raya umum ke-14 PRU14 lalu sebenarnya milik PKR kerana 4 parti. Kita tidak sedar perubahan. Jangan menganggap kemenangan untuk Pakatan Harapan PH dalam Pilihan Raya Umum ke-14PRU14 adalah suatu perkara yang mustahil.

Kemenangan Pakatan Harapan dalam PRU14 secara rasminya mengangkat Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-7. Keharmonian agama tidak terpelihara. Itu mesej jelas yang dilaungkan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dalam ucapannya di Kongres Khas DAP di Shah Alam hari ini.

Ada juga daripada kalangan penganalisis politik yang melihat kemenangan regim PH pada PRU14 adalah kerana faktor Mahathir tetapi dinafikan pula oleh Rafizi Ramli sebagaimana maklumat yang dia perolehi daripada dapatan. Jangan jadikan Manifesto Pru14 yg menjadi faktor Kemenangan PH boleh menjadi faktor Kekalahan PH dlm Pru15. Jangan buta hati sangat boleh.

Setiap kumpulan kaum hidup di bawah tempurung sendiri. Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkata kemenangan itu ternyata menggembirakan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim. Tun Mahathir yang sebelum ini merupakan Perdana Menteri ke-4 dan memerintah Malaysia selama 22 tahun dari tahun 1981 hingga 2003 telah keluar dari persaraan semata-mata untuk menumbangkan bekas anak didiknya Najib Razak.

Calon Pas Dr Halimah Ali berkata kalau Pakatan Harapan PH berjaya menyingkirkan kerajaan kleptokrasi pada Pilihan Raya Umum ke-14 PRU14 dengan cara menabur janji yang tidak ditepatinya dalam. Apa erti kemenangan buat BN HARAPAN dan PAS. Yang PH dok jaja negara nak bankrupt bagai tu apa benda yang kuat duit derma lepas tu senyap apa fitnah sana sini lepas tu xde bukti apa bendanya PH dengan PN sama yang haram jadah.

Video Naib Presiden MIC tak layak bertanding untuk 5 tahun Jangan jadikan Manifesto PRU14 yg menjadi faktor kemenangan PH boleh menjadi faktor kekalahan PH dlm PRU15. Rukun negara dipersenda dan banyak lagi. Tahniah TUN M dan team PH atas kemenangan besar dalam PRU14.

Malahan kemenangan PH adalah disebabkan kembalinya pengawal elit lama politik yang menyokong Tun Dr Mahathir dalam arena politik semasa. Itu mesej jelas yang dilaungkan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dalam ucapannya di Kongres Khas DAP di Shah Alam hari ini. Jangan menganggap kemenangan untuk Pakatan Harapan PH dalam Pilihan Raya Umum ke-14PRU14 adalah suatu perkara yang mustahil.

Setelah kejatuhan Najib Umno telah pun membuat pembaharuan politik parti dan lebih berdiplomasi dan mendengar luahan akar umbi ujar Pensyarah Institusi Penyelidikan Produk dan Ketamadunan Melayu Islam Universiti Sultan Zainal. PETALING JAYA Rakyat yang juga pengundi dalam Dewan Undangan Negeri DUN Seri Setia perlu menolak kerajaan kelentongkrasipada Pilihan Raya Kecil PRK DUN itu 8 September ini. Saya terus mengikuti sentimen rakyat di bawah melalui kaji selidik bulanan dan profailing pengundi yang banyak membantu kempen PH di dalam PRU14.

SELEPAS RAFIZI TIAN CHUA PULA.


Rafizi Ramli Kajian Keputusan Pru 14 Invoke Malaysia Terbaru Ph Dijangka Menang 111 Kerusi Di Semenanjung Berbanding 54 Kerusi Kepada Bn Ini Bermakna Ph Boleh Membentuk Kerajaan Persekutuan Dengan 10 15


Makin Kencang Bincang Soal Agama Dan Bangsa Di Era Ph


LihatTutupKomentar